Jak stosować suplementy diety?

Kategoria: Bez kategorii

suplementy

Leczenie naturalnymi, domowymi sposobami przy pomocy preparatów medycznych i lekarstw z apteki może być dobrą alternatywą dla wizyty u lekarza i przyjmowania leków na receptę. Ważne jest jednak pamiętać, że jest to możliwe tylko i wyłącznie w lekkich stanach przeziębieniowych, dolegliwościach bólowych i to tylko wtedy, gdy nie dokuczają nam inne stałe schorzenia. Czasami swój stan zdrowia można poprawić przy pomocy odpowiednio przyjmowanych suplementów diety. Czym one są i na czym polega zdrowa suplementacja?

Czym są suplementy diety?

Suplementami diety nazywamy środki spożywcze, których głównym celem jest uzupełnienie braków witaminowych, poziomu minerałów i innych substancji odżywczych, których nie dostarczono z różnych przyczyn przy pomocy diety. Mogą przyjmować one różne formy. Najczęściej są to tabletki, kapsułki, proszek, krople i innego rodzaju płyny. Jak widać już z powyższego wpisu dobra suplementacja ma na zadaniu uzupełnić, a nie zastąpić składniki odżywcze w codziennej diecie człowieka.

Jak rozpocząć właściwą suplementację?

Chcąc rozpocząć zdrową suplementację należy przede wszystkim zadbać o swój jadłospis i codzienną porcję ruchu. Taka mała — wielka zmiana w życiu może zadziałać „prowokująco” na organizm i sam po kilku tygodniach uzupełni wszelkie braki, dzięki nowej jakości jedzenia i rozkładu aktywności dnia codziennego. Nie można absolutnie stosować suplementacji „profilaktycznie” – na wszelki wypadek. Takie przyjmowanie na chybił trafił preparatów mających wyrównać deficyt witamonowo-minerałowy w organizmie może doprowadzić do całkowitego rozregulowania organizmu i licznych problemów zdrowotnych.

W dobrej aptece można liczyć na pomoc farmaceuty w doborze suplementacji w okresie zmiany jadłospisu, na podstawie odczuwanych symptomów braków danej grupy witamin i minerałów. Postępując w ten sposób suplementy diety będą wartościowym i skutecznym sposobem na poprawę funkcjonowania organizmu, wywołując w nim określony efekt odżywczy.